Subscribe to RSS feed

poniedziałek, 11 czerwca 2012

Miodowy kurczak ze szparagami i truskawkami

Dzisiaj miałam męczący dzień w pracy... Wychodząc, pomyślało mi się, że dobrze by mi zrobiło zrobić coś smakowitego :) A więc udałam się do mojego ostatnio ulubionego miejsca - warszawiacy wiedzą zapewne jaka  potęga drzemie w Hali Mirowskiej i tamtejszych bazarach. Warzywka i owocki są tam tak idealne i kolorowe, że zwykle kilka razy muszę przejść aby na coś się zdecydować. Dzisiaj chciałam zrobić własnie coś kolorowego...
składniki:

500 g piersi z kurczaka
przyprawa złocista do kurczaka
1 łyżeczka miodu
pęczek zielonych szparagów (ok 450 g)
250 g truskawek
płatki migdałowe
sól, pieprz
oliwa z oliwek
2 łyżeczki soku z cytryny



Kurczaka pokroić w cienkie plasterki. Zamarynować na około godzinę w odrobinie oliwy z oliwek, przyprawie do kurczaka oraz miodzie. Usmażyć kurczaka na patelni grillowej.
Szparagi przygotować do gotowania (obciąć zdrewniałe części łodyg). Ja szparagi szczerze powiedziawszy robiłam po raz pierwszy :-) i wiem, że łodygi trzeba bardziej przyciąć :D Ugotowałam je w słono-słodkiej wodzie, mniej więcej po równo soli i cukru. 
Truskawki obrać i pokroić na połówki.
Płatki migdałowe uprażyć na patelni aż będą miały złoty kolor. 
Na koniec zrobić sos z oliwy z oliwek, soli oraz soku z cytryny. Może być też sama oliwa. 
Wyszło smaczne :) i kolorowe, jak miało być.





0 komentarze:

Prześlij komentarz