Subscribe to RSS feed

poniedziałek, 22 października 2012

Rolada szpinakowa z łososiem

Tajemnicą tego wysypu przepisów w ostatnich dniach są imieniny mojej mamy. Chociaż tak myślę, że codziennie mogłoby tak być, żeby mi się tak samo chciało :-)
Rolada podbiła serca wszystkich gości, nawet tych co za szpinakiem nie przepadają... A więc wystarczający powód do dumy!

składniki: 

opakowanie szpinaku rozdrobnionego
2 łyżki masła 
gałka muszkatołowej
4 jajka
sól, pieprz, czosnek
1 opakowanie serka puszystego naturalnego
1 opakowanie serka puszystego czosnkowego
plastry wędzonego łososia, ok 300 g


Szpinak rozmrozić wcześniej i odsączyć jak najbardziej na sitku. Podsmażyć go z masłem i doprawić niewielką ilością czosnku (ja dałam w proszku), solą, pieprzem oraz gałką na świeżo startą na tarce (jakaś taka szczypta). Szpinak musi wystygnąć, a my nastawiamy piekarnik na 220 stopni. Do przestudzonego szpinaku dodajemy żółtka i łączymy na jednolitą masę. Ubijamy białka na sztywną pianę i ostrożnie łączymy z resztą. Szpinak jest wtedy taki puchaty. Użyłam blachy od piekarnika, tu akurat 30/30 cm wyłożyłam wysmarowanym oliwą papierem do pieczenia. Masę szpinakową trzeba równo rozsmarować. Pieczemy mniej niż 15 minut.
Placek wyciągamy przykrywamy drugim arkuszem papieru i odwracamy do góry nogami. Nie ściągamy papieru z wierzchu bo wtedy placek za bardzo przesycha. Czekamy aż ostygnie. 
Zdejmujemy papier ten z pieczenia, i smarujemy placek wymieszanymi serkami. Na to kładziemy plastry łososia tak, żeby równomiernie pokrywały całą powierzchnię. Zawijamy jak sushi. Szpinak może wtedy trochę pękać, nie ma się co przejmować, gdyż potem roladę zawiniętą w folię aluminiową wkładamy do lodówki na kilka godzin i robi się wilgotniejsza, pęknięcia wtedy ładnie się maskują. 
Można posypać dodatkowo koperkiem. 
Super smakuje skropiona sokiem z cytryny. 



3 komentarze:

ugotujmyto.pl pisze...

Ta rolada jest boska:)! Ja dodaję jeszcze do serka odrobinę chrzanu...bo lubię :)!

Kuchareczek pisze...

a skad taki fajny przepis? ;>

Kuchenne Atelier pisze...

Kuchareczek@

smak serka i łososia od zawsze mi pasował, a połączenie ze szpinakiem? kiedyś gdzieś widziałam w sieci przepis gdzie taki zapieczony szpinak przełożony był jakimś serkiem... A rolada była kiedyś.. kiedyś w jednaj z kolorowych gazet pod hasłem pani Danuta z Krakowa poleca :-)

Prześlij komentarz