Subscribe to RSS feed

niedziela, 23 grudnia 2012

Ciasteczka świąteczne z lukrem

Pytano mnie ciągle przed świętami cy zrobię jakieś ciasteczka. Chciałam się pobawić w przystrajanie na kolorowo, nagle teraz zrobiło się to bardzo modne, te lukry, polewy, pisaki, posypki, gotowe misternie rzeźbione listki, gwiazdki itd... No ale znalazłam w końcu przepis na Wiosenne ciasteczka :-) tak jakoś nie w świątecznym i zimowym klimacie, ale może to i właśnie dobrze. Bo tak naprawdę z utęsknieniem czekam na cieplejsze chwile. 
Przepis więc jest prosty i szybki. 



składniki: 
250 g miękkiego masła
starta skórka z dwóch cytryn
100 g cukru pudru
1 jajko
1 łyżka zimnej wody
335 g mąki pszennej

Składniki po prostu trzeba zagnieść na jednolitą masę, zapakować w folię spożywczą i wsadzić do lodówki na pół godziny. Po tym czasie ciasto rozwałkować na grubość 3-4 mm. Mi to różnie wychodziło :-D  jedne są grubsze inne cieniutkie. Ale za to bardzo bardzo kruche. Kształty ciasteczek pozostawiam już waszej wyobraźni. Pieczemy w 180 stopniach jakieś 8-10 minut. Ważne aby studziły się na kratce, wtedy robią się kruche. 
Jak już ciastka będą całkowite wystudzone malujemy je lukrem.

składniki: 
300 g cukru pudru
sok z jednej cytryny
3 łyżki wody
odrobina dżemu czerwonego (dla koloru- ja miałam akurat żurawinę do mięs)

Sok z cytryny i wodę po woli mieszać z przesianym przez sitko cukrem pudrem. Dodawać cukier dotąd, aż masa będzie przypominać gęstą śmietanę. 
Część ciasteczek posmarowałam lukrem białym a część z dodatkiem dżemu. Na pewno można użyć też syropu. 

No i proszę, nikt mi już nie zarzuci, że nie mam ciasteczek. Są pyszne! Z lekką nutką cytrynową. 



Wesołych i smakowitych Świąt!!! :-)



0 komentarze:

Prześlij komentarz