Subscribe to RSS feed

piątek, 5 października 2012

Sałatka kapuściano - ziemniaczana.

No to jestem. Po dłuższej przerwie w gotowaniu, a jeszcze dłuższej bez dostępu do netu... To drugie było nie do zniesienia, i pokazało jaki to człowiek jest uzależniony! Nie zdawałam sobie sprawy zanim sprawy nie potoczyły się tak, że byłam odcięta od świata ponad miesiąc. 
Ale już jestem. Więc do dzieła.
Na dzisiaj mamy fajną sałatkę. 
Taka z kategorii cięższych, tak naprawdę stanowi porządny obiad, którym najemy się do syta. 
Pomysł przyszedł dzięki książce "Sałatki i surówki" Wydawnictwa Prószyński Media.
Ja oczywiście odpowiednio ten przepis zmodyfikowałam, wykorzystując dodatkowe składniki z lodówki :-)
No więc do dzieła...

składniki:

6 ziemniaków 
pół małej główki kapusty białej
kilka pieczarek
ser feta
4 łyżki posiekanego koperku
4 łyżki posiekanego szczypiorku z dymki
4-5 ząbków czosnku
4 łyżki oliwy
sok z cytryny
sól 
pieprz


Ziemniaki gotujemy w mundurkach do miękkości tak żeby się nie rozpadały i żeby były jędrne. Szatkujemy kapustę w miarę drobno. Do kapusty dajemy zieleninę oraz solimy tak aby zaczęła mięknąć. Pieczarki obrać i usmażyć na maśle z solą. Czosnek razem z oliwą i sokiem z cytryny wymieszać na sos. Wystudzone całkowicie ziemniaki pokroić w talarki, pokruszyć ser feta. Wierzch polać zrobionym sosem, dodatkowo doprawić pieprzem i solą. Zostawić na kilka chwil przed podaniem, żeby się wszystko przegryzło.
No i pyyycha :-)





0 komentarze:

Prześlij komentarz